Sydney 18-1 t/m 09-2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lars Ammerlaan - WaarBenJij.nu Sydney 18-1 t/m 09-2 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lars Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Sydney 18-1 t/m 09-2

Door: Lars Ammerlaan

Blijf op de hoogte en volg Lars

09 Februari 2014 | Australië, Sydney

Op dit moment schrijf ik vanaf Marco Leveda zijn computer, de neef van mijn moeder.
De misschien rare en kromme zinnen zullen de hele tijd blijven aanhouden als ik in Australie zit. Een umlaut, streepjes op een 'e' enzo lukken niet. En elk woord dat ik typ is rood underlined door de grammatica check.

G'day mates! How are you?

De standaard zin die je in elke winkel te horen krijgt, maar waar je alleen 'hi/hello' op hoeft te antwoorden.

Het is inmiddels al weer 2,5 week geleden dat ik iets geschreven heb, misschien klopt het dan wel; 'time flies when you are having fun'.
Bij de foto's die ik op mijn FB had gepost hoort ook een verhaal natuurlijk.

18-1 t/m 19-1:
Na een heel relaxed verblijf bij Elizabeth, nicht van mijn moeder (zus van Marco Leveda) was het tijd om terug te gaan naar mijn opa en Barbara. Zij wilden mij een van de mooiste stukjes van Australie laten zien; The Great Ocean Road.We vertokken om 08:00 uur.
Vanaf Werribee, West-Melbourne, was dit ongeveer twee uur rijden tot aan het begin van dit Australische pareltje. De naam van de weg zegt het al: het is de weg langs de ocean. 400 km, maar je doet er de hele dag over, omdat je onderweg overal stopt voor de mooiste plekjes.
Ook De Twaalf Apostelen die op de Wereld Erfgoedlijst staan waren het waard om te stoppen met de auto.

Na toch wel een raar afscheid zei ik mijn opa en zijn vrouw gedag. Het is een man op leeftijd die het aan zijn hart heeft.
Dus of het een afscheid was of een vaarwel zal in de toekomst blijken.

20-1 t/m 21-1:
Aan het einde van de middag vetrok ik naar Monique Zen. De Japanse bootvluchteling van 27 jaar die aanklaagster is van beroep.
En ja, op verzoek klaagt ze ook moeders aan. Het begon wel erg eng te worden toen ze vroeg of ze mijn moeder mocht bellen, jongens uit Bilthoven snappen deze als enige ;) en Marrevon.

Zij moest overdag naar haar werk toe 09:00-17:00 en 's avonds gingen we wat drinken of uiteten. Er wonen bizar veel Aziaten in Sydney en Melbourne en daarom was het een raar gezicht voor veel mensen in Melbourne dat ik met een Aziaat de aziatische restaurantjes binnen kwam lopen, normaal gesproken gebeurt dat niet namelijk. Of het nou was dat ik een lange, blanke blonde clown ben of dat zij in haar pak binnenkwam... ik weet het niet. Zij had overigens ook niet de schoonheidsprijs gewonnen dus misschien lag het daar aan.Tevens hoop ik dat ze geen vertaal machine gebruikt om dit te lezen.
Na wat skypen met Lucas Mendes, over de prachtige film; The Attack of The 50 ft Woman & met Douwe Egeler over onderwerpen waarvan ik niet eens wist dat ze bestonen.. begonnen Interpol en de locale politie op mijn zenuwen te werken. Ik moest uit deze luxe schuilkelder weg.

22-1 t/m 23-1:
Jessica Jones (22), Port Melbourne local, die mijn broer en ik op Ibiza hebben ontmoet ontving mij in Port Melbourne een heel chill huis. Zij is ook in Nederland met vrienden geweest dus nu was het tijd om bij haar langs te gaan.
Einde van de middag kwam ik daar aan en na wat lullen gingen we savonds met twee vriendinnen van haar naar de Victoria Hippie Market waar alle studenten van de Universiteit van Melbourne meeten en onder genot van didgeridoo's, gitaren en Bob Marley muziek, beetje zuipen en smoken.

Het was pas de eerste dag dat ik haar weer had gezien na 3 jaar, maar om mijn avond niet te verpesten en in spanning af te wachten vroeg ik maar gelijk of ik een laptop kon lenen om 'morgenochtend', om 06:00 uur Ajax-Feyenoord te kijken. Leg dat maar is uit. Welke gek gaat er na het 'uitgaan' zijn wekker 3 uur later zetten? Je kan het toch terug kijken? > maar uitleggen waarom ik dat niet ga doen liet ik maar achterwegen.

Viktor Fischer scoort de 1-0, het huis was wakker! Jessica stormde mijn kamer in en zei: what happend!? I am sorry, Ajax scored the 1-0!!
2e goal van Bojan moest ik me inhouden, maar ook zoooo lekker, kussens vlogen door de kamer, juichen onder me deken. Serero maakte het lekker af. Ze moeten hebben gedacht dat ze een in zijn slaap pratende gek in huis hebben gehaald, want de tribune was ook in mijn kamer te horen. Mijn dag kon niet meer stuk!

's Ochtends FaceTimen/zuipen met mijn maten; Lucie, Aad, Ma Meesie en Howelle die in Amsterdam waren bij Luc thuis.
Overdag naar het strand. 's Avonds zuipen bij Jessica met haar vrienden en vriendinnen en daarna uit in een club in Turak, de mooiste suburb van Melbourne. Ja Australiers kunnen zuipen, dat bleek wel toen we de taxi namen naar deze club met Renee en een vriendin van haar Georgia. Ik werd door Renee en Georgia alleen naar binnen gestuurd, omdat Georgia de ingang alleen haalde met een lege maag. Dag Georgia, taxi naar huis! Renee gaf mij het nummer van een vriend van haar en ik heb een top avond gehad.

24-1:
Jessica heeft een zusje Renee, maar beide moesten zij net als die ouders overdag vaak werken.
Met de mountainbike ging ik naar St. Kilda en weer terug. 20 km, langs het strand in de zon met 35 graden. Er zijn ergere dingen in het leven.
Wel veel kakkerlakken hier..
Mijn maatje Tim de Rooij vertelde mij dat Pan-Pot & Henrik Schwarz deze dag in Melbourne zouden draaien, dus ik had gelijk kaarten gekocht. Samen met Megan, waarbij ik op school heb gezeten en zij ook in Melbourne zat gingen we naar Brown Alley, de club waar zij draaide. Legendarisch!

25-1:
Gechilld op het strand met Jessica en haar vriend. En uren voor de pit gevunsd om non-stop Australian Open te kijken. Wawrinka! Het is je gegund! 's Avonds uit in Port Melbourne.

26-1 t/m 27-1:
January 26th! De dag waar heel Australie naar uitkijkt: Australia Day, de koninginnnedag van Australie. Vrienden en vriendinnen van Jessica vlogen over vanaf de andere kant van Australia (4 uur) naar Melbourne voor deze dag.
Dat beloofde wat te worden!!

's Ochtends champagne ontbijt om 09:00 en daarna met je drank in koelzakken vol met ijs op naar het eerste huisfeest. Beerpongen om 11:00 uur en daarna hadden we een ander huistfeest op loopafstand.
Chillen en BBQ'en op een grasveld voor iemands huis met 50 man. Je kent maar 3 mensen, maar dat maakt het alleen maar leuker. Charlotte Hoekstra en Megan Peerenboom kwamen ook even buurten.
Op Australia Day spelen ze de top 100 af vanaf 06:00 uur 's ochtends. Letterlijk IEDEREEN (handen handen handen ooooohhhh) stemt op internet op zijn favoriete song. De top 1 was toch wel het nummer dat mij altijd aan Australie en goodlife zal herinneren: Riptide - Vance Joy: http://www.youtube.com/watch?v=uJ_1HMAGb4k moeite waard om hem te luisteren.

Veel over gehoord, tot toen toe weinig van gezien: Goon, de gore wijn uit 4 of 5L dozen die wordt gedronken door sloebers, studenten en aboriginals. Drank is hier namelijk abnormaal duur: krat bier 50$ = 35 eu.
Fles vodka 40$ = 28 eu. Goon, smaakt naar wijn van de Wibra gemixt met remreiniger en gootsteen ontstopper en het geef gegerandeerd hoofdpijn. Het is wel goedkoop, 12$ per doos van 4L. Inmiddels ben ik eraan gewend.
's Avonds kan je niet meer, maar toch ga je weer uit in de stad in een gebied waar alle studenten van de Uni komen. Memorabele dag, hoop dat ik dit ooit nog opnieuw mee mag maken!

De dag daarna niet veel bijzonders gedaan.. beetje tennis samenvattingen terug kijken op televisie van de dag ervoor en daarna naar The Wolf of Wallstreet geweest.

28-1:
Begin van de middag een bedankje gekocht voor Jessica en de rest. 's Middags het hoogste gebouw van Melbourne bezocht. 88 Levels, lift legt 9 meter per seconde af.
Ik had zo ongeveer alles wel gezien in Melbourne. Daarom vloog ik deze dag naar Sydney. 21:00 uur savonds vertrok ik en werd opgehaald door de neef van mijn moeder Marco Leveda (50) die ik nog nooit had ontmoet.

29-1 t/m 02-2:
Mijn achternichtje en Marco zijn vrouw Lilliane ontmoet.
Overdag een beetje poolen en daarna naar het strand, 's Avonds een BBQ. Hele lieve mensen!

Marco heeft zijn jachtlicentie/akte dus wij gingen samen naar een schietbaan. Eerst target schieten met een rifle en daarna kleiduif schieten met een shotgun.
De volgende dag was een familie dag. Ik ging naar Nora en Peter, Nora is de zus van mijn oma. 's Avonds uiteten met het gezin van de dochter van Nora.
Bij thuiskomst Utrecht - Ajax streamen.. 1-1.. gewoon kut, maar ach... Ajax mag ook is gelijk spelen.
Ook nog naar The Hobbit geweest met mijn nicht Christina.

03-2 t/m 07-2:
Mijn Engels cursus begon in de stad, 3 weken Engels van 09:00-15:00. Mijn cursus gaat voornamelijk over het schrijven van formele brieven, want dat wilde ik verbeteren. Het is 40 minuten vanaf Marco en Lilliana naar de stad. Bij Marco verblijf ik tijdens mijn cursus.
Elke dag dus naar school en smiddags de stad in of naar het strand. Dinsdag uit geweest in de Scubar met Max Rossel zijn neef en zijn vrienden. Op school is 60% Aziatisch. En 1 Nederlander.. maar Aline, jij had hier bij moeten zijn, zijn favoriete woord is 'wezen'. Elke keer lachen in mijzelf als hij dat zegt.

Ik heb hier een Duitser ontmoet, Nils (21), voetbalclub: Hannover 96. Ik nam 's avonds na het eten de trein naar zijn hostel en hij stelde mij voor aan iedereen in zijn hostel. De goon werd gekocht en we gingen uit in de Ivy waar Dorien Melman ook naartoe kwam. DE club van Sydney. Vier verdiepingen en open air in het midden. Ik sliep bij Nils in zijn hostel. Hij had een 2 pers. kamer, maar hij mocht alleen tegen betaling van 1 nacht mensen meenemen. Jullie kennen mij en dat ga ik natuurlijk niet doen. Ik sliep boven in het stapelbed op een onopgemaakt matras met mijn broek als kussen.

08-2:
Marco nam mij mee naar Mona Vale waar hij zijn sport beoefend: paragliden. Met heel veel geluk was er ook een maat van hem die bevoegd was om tandem met mij te vliegen. Wat een ervaring! Foto's en filmpjes met mijn Go Pro in de lucht volgen nog!

09-2:
Het is nu 13:15 uur and vandaag gaan we naar de stad en een beetje rondlopen. Morgen weer naar school.. ben benieuwd wat deze week te bieden heeft.

Er zit al weer een maand op. T/m 24 feb heb ik dus school en dan komt Tim naar Sydney. Dan begint de week van activiteiten in Sydney van onze reisorganisatie. We slapen dan in het Wake-Up hostel in de stad. Gelijk na die week begint mijn surfcamp; 3 maart t/m 9 maart. Dan als een gek naar Byron Bay toe waar Sjors, Sam en Joost zitten. Ook zal ik daar Robert en Douwe verwelkomen!

M8's! Vaak sta ik hier 30 min in de rij als ik bij een club naar binnen wil. Dit was anders als ik met jullie was geweest denk ik dan, waarschijnlijk hadden we Cappie dan als schild gebruikt en stonden we na 10 ruzies direct vooraan.
Na het uitgaan altijd een donner halen en dan denkend aan het eethuis; 'Pieteh kaasstengels mayo'.

Douwe, Robert, Sjors, Joost, Sam, ik kijk er al naar uit om jullie te zien en om daar met jullie uit te gaan!
De rest is in gedachte bij me! Maak ze gek in Nederland en ga je vooral niet gedragen! Want wij zijn de... Mees jij mag het afmaken! Lekkeh! ;)
O Lucas.. jij wilde 5x genoemd worden.. ik heb je al 3x genoemd in dit verhaal maar; bij deze nog 2x: Lucas, Lucas, .. lieve man! En.. Daan Daan Daan Terstappen! Jullie ....... !!! Thiso.. zegmaar..
Olly succes met je studie! Ben, snaps blijven sturen!

Catch ya later guys!
Vrienden, vriendinnen, tuig van de R, lieve Aline, m8's die ik nog niet genoemd heb! Ik denk aan jullie!

Ajax wordt Kampi! No worries! SAMBA support!

Lars

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lars

AUSTRALIË

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 503
Totaal aantal bezoekers 5364

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Januari 2014 - 22 Juni 2014

Australia, Thailand and ??

Landen bezocht: