Melbourne 11-1 t/m 17-1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lars Ammerlaan - WaarBenJij.nu Melbourne 11-1 t/m 17-1 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Lars Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Melbourne 11-1 t/m 17-1

Door: Lars Ammerlaan

Blijf op de hoogte en volg Lars

17 Januari 2014 | Australië, Melbourne

17-1-2014

G'day you fello's!

Toch maar gaan schrijven nadat veel mensen mij dat adviseerden om te doen.
Naast mijn Waarbenjij.nu blog houd ik ook nog mijn TripJournal bij. Dit is een app op je iPhone waar je foto's kan uploaden, spelden kan plaatsen en noties bij kan schrijven. Te veel werk om op mijn iPhone hele verhalen te gaan schrijven over mijn trip daarom ben ik toch maar aan Waarbenjij.nu begonnen. De foto's op de app en de spelden waar ik geweest ben zal ik delen via FB als ik weg ga uit een stad en ergens waarschijnlijk niet meer terug kom.

11-1 t/m 13-1:
De dag dat het eindelijk ging beginnen. Na maanden te hebben gespaard en gewerkt verliet ik ons koude kikkerlandje op deze dag om 22:00 uur.
Tot 10 januari was ik er nog aardig cool onder, maar op de dag zelf begon het wel te kriebelen. Mijn ouders, Scott (ik ben langer), Lucas (koning) en mijn lieve vriendin Aline (love you) waren er om mij uit te zwaaien.

Rond 20:00 uur moest ik door de douane waar een zwaar afscheid aan vooraf ging. Zoals Luc zei; 'ik denk dat iedereen met een sociaal leven en/of een vriendin een zwaar afscheid heeft op Schiphol'. Ik deel deze mening en na veel geknuffel, gekus en gelukswensen ging ik door de douane. De laatste euro's en ruilde ik op voor het geld dat ik 10 jaar voor het laatst had gezien. Mijn laatste 4 euro ging uit naar een Cafe Latte bij Starbucks, die ik beter tien meter verder op had kunnen gebruiken voor twee keer de massage stoel. Maar goed.. boarding.. in een kanon.. Boeing 777-ennogwat. De vlucht naar Dubai begon.

Na 6-8 uur vliegen kwam ik aan op Dubai. De eerste ervaring was al een feit. Mensen liepen in hele gewaten op een veel te duur aangelegd vliegveld in de middle of know where. Ook de eerste korte broeken en slippers waren aanwezig. De lange vlucht van 13 uur naar Melbourne begon in een groter kanon dan de vorige. Emirates A380, ongelofelijk dat ze dat ding in de lucht krijgen. Gelukkig zat ik naast een japansmeisje (27) die woont in Melbourne en een vriend heeft in Utrecht en daar vier weken was geweest. We zaten in hetzelfde schuitje voor een tijdje. En bood mij uiteindelijk aan om in haar studentenhuis/appartement te komen slapen aankomende maandag 20-1 en dinsdag 21-1. Daar woont ze met twee jongens samen die hetzelfde beroep hebben als zij heeft, aanklager.
Ook al was het gesprek gezellig.. De vlucht is onuitstaanbaar lang!

Mijn opa die ik al 8 jaar niet meer had gezien stond in Melbourne mij op te wachten met zijn vrouw Barbara.
Hij woont al in Melbourne voor 50 jaar denk ik.

14-1:
De halfzussen van mijn moeder kwamen langs bij mijn opa met hun kinderen en mannen. Na een heerlijke BBQ gingen ze weer naar huis, maar Taj (12) mijn halfneefje en Anais (10) mijn halfnichtje bleven twee nachten slapen. Anais had ik nog nooit gezien. En taj had ik gezien toen hij 2 jaar oud was.

15-1:
De jetlag is vreselijk en de weektemperatuur van 40-44 graden helpt ook niet mee.... Je gaat naar bed dom 22:00 en wordt 05:00 wakker.. dan lig je wakker tot 08:00 en na twee paracetamollen slaap je weer tot 11:00.
We ging die dag met Opa, Barbara, Taj en Anais naar Geelong Beach.

16-1:
Still a jetlag... Toen ik aankwam had ik contact gehad met Elizabeth, een nichtje van mijn moeder en die wilde graag dat ik langskwam. Het werd een beetje saai bij mijn opa en daarom wilde ik graag weg daar.
Taj en Anais moesten weer terug naar Oost Melbourne, dat is aan de andere kant waar mijn opa woont. 2 uur rijden.. Dus we namen de ferry vanaf Wellington naar de stad, waar de oom van Taj en Anais, Marcello, ons ophaalde. Hij bracht mij naar de nicht van mijn moeder en Taj en Anais naar huis.
Prachtig huis met een warm welkom. Ik werd voorgesteld aan haar gezin en ik kon gelijk aanschuiven bij het avondeten. Wij roken vuur en gingen gelijk kijken of er bushfires waren. Nathan, zoon, nam mij in zijn auto meer naar heuvels waar je over Melbourne uit kon kijken.
Eindelijk WiFi en airco.. dus die avond gefacetimed met mijn vader, moeder en Aline!!

17-1:
Elizabeth en haar dochter Rachel namen mij mee naar Philip Island naar een Wildpark waar allemaal dieren los rondlopen. Voornamelijk Kangaroos en Koalaberen. Je kon ze eten, aaien en knuffenl, gewoon ziek scandic dus.
Na 1,5 uur terugrijden zijn we weer bij hun thuis aangekomen en was het tijd om een stukje op mijn blog te schrijven.

Er zit alweer een week op..

Planning voor komende dagen; ze kunnen veranderen...
17-1; Vanavond slapen bij Elizabeth.
18-1; De trein terug naar Werribee, waar mijn opa woont, maar eerst de stad Melbourne verkennen.
19-1; Great Ocean Road trip met mijn opa en Barbara.
20-1; Terug naar Melbourne City en slapen in het huis van Monique.
21-1; Overdag de stad in en slapen bij Monique.
22-1; Ajax-Feyenoord

Whats Appen of FB kan altijd, want ik heb gewoon nog steeds mijn nummer voor whats app.
Catch you later!
Ja, maten.. ik mis jullie, het zuipen en het uigaan.
Familie en Aline ik mis jullie, maar we keep in contact!
Ajax..

Allemaal in mijn hart!

X Love you all & Ali!



Sorry als ik met scheve zinnen heb geschreven of spelfouten, maar de error correction hier op de computer van Elizabeth staat in het Engels.




  • 17 Januari 2014 - 09:04

    Edwin:

    Toch mooi dat je op de 21e weer even terugvliegt voor Ajax-Feyenoord! Haha!
    Goed om te lezen dat je je niet verveelt! Have Fun! E.

  • 17 Januari 2014 - 09:57

    Ingmar V.:

    Lars,

    Dit is tof om te lezen pik !

    Ik hou van deze dingen :-) ik ga je volgen vriend en hopelijk maak je veel lol en beleef je mooie dingen maatje !!

    Cheers en we pakken die boeren en kakkies !!

  • 31 Januari 2014 - 19:55

    Olivier T.:

    Ouwe,

    Zo ken ik je weer, gelukkig hebben we de kakkies gesloopt. Je schrijft je reisverslag echt op een hele leuke manier, het leest lekker. Ik en de M8's wensen je nog een hele toffe tijd toe daar en we houden gewoon dagelijks contact!

    We missen je!

    Groetjes en een dikke hug van mij en de M8's.

    OI OI

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Lars

AUSTRALIË

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 646
Totaal aantal bezoekers 5361

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Januari 2014 - 22 Juni 2014

Australia, Thailand and ??

Landen bezocht: