Sydney/Wollongong 10-2 t/m 9-3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lars Ammerlaan - WaarBenJij.nu Sydney/Wollongong 10-2 t/m 9-3 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Lars Ammerlaan - WaarBenJij.nu

Sydney/Wollongong 10-2 t/m 9-3

Blijf op de hoogte en volg Lars

08 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hi guys,

Alweer een maandje geleden dat ik geschreven heb, maar de tijd vliegt.

10-2 t/m 14-2:
Een week school van 09:00 - 15:00 uur, smiddags naar het strand als het mooi weer was en 's avonds zo veel mogelijk uitgaan.

15-2:
Jonathan mijn neef, die ik nog nooit gezien had, kwam over naar Sydney na het afronden van een van zijn laatste testen van de AirForce Australia.We gingen met Marco (oom), Lilliana (tante), Christina (nicht) en Jonathan (neef) naar de Blue Mountains.
Dit een berggebied in de outback van Sydney. 2,5 uur ten westen van Sydney. Honderden kangaroo's langs de weg en de recente schade van de welbekende bosbranden waren nog steeds zichtbaar.
Daarna The Jenolan Caves, Three Little Sisters en de bush walks na het nemen van de steilste trein ter wereld, 64°.

16-2
Zondag rustdag 0_0

17-2 t/m 20-2
Laatste schoolweek van mijn Engelscursus.

21-2:
Skydive The Central Coast.
Drop Zone Location: Warnervale Aerodrome.
Een rib uit mijn lijf maar zoooo de moeite waard. Wat een ervaring!
Jump 1 pm:

Na het paperwork te hebben ingevuld konden de pakken aangetrokken worden. Ik maakte kennis met mijn tandemspringer. Hij zei dat hij nog nooit gesprongen had, maar het wel is wilde proberen. Dat begon veilig.
We stapte met 4 personen en de piloot het vliegtuigje in. Zo klein.. Dat als ze me verteld hadden dat het met een afstandsbediening werd bestuurd had ik het nog geloofd.

Veilig? Vast wel! Turbulentie? Ja! Comfortabel? Nee! Maar who cares? Ik ging, tot nu toe, het leipste in mijn leven doen.
Met je kont op de grond, 2 aan 2. Met je rug tegen de piloot zijn stoel aan. De instructies waren op de grond natuurlijk al doorgegeven dus we wisten hoe we ze op moesten volgen.

Adrenanline viel eerst wel mee.. Nadat we opgestegen waren en van het uitzicht konden genieten. Het is de hoogste skydive in Australië: 14000 ft wat ongeveer 3,5 km hoog is.
De piloot vond het nodig om de adrenaline even te prikkelen dus die begon de hoogtes te noemen: 13000 ft right now guys.. 13250 ft.. 13500 ft.. 500 more ft.. 250 more ft.. 50 more ft.. 'Instructors, you have permission to jump, have fun buddies!'. En op dit moment gooide mijn instructeur de deur open. Praten werd onmogelijk, alsof er 100 haardrogers op je oor staan gericht. Mijn benen moest ik uit het vliegtuig hangen en hij begon af te tellen: 3... 2... 1... Dan voel je je alsof je een steentje bent dat je een gebouw afgooid. In het begin is je snelheid maar 60 km/u maar binnen 4 sec zit je op 200 km/u. Praten kan je niet en ademhalen gaat ook amper. 1 minuut vrije val en dan trekt hij de parachute uit. Je ballen schieten naar je keel omdat je pak ziek strak aantrekt. Daarna een leipe view en dan kan je ineens praten.
Hele dag adrenaline tot gevolg..

22-2:
Naar Red Bull Skateboard Event geweest bij Bondi beach met Thabatta, Anne en Nils. De oude rot in het vak Tony Hawk kwam ook even buurten.

23-2:
Mijn maatje Tim de Rooij kwam 's ochtends aan en hij kon gelijk met ons op pad. Met 3 mensen van mijn school: Jeremy, Okta en Afni hadden wij een auto gehuurd en Tim kon joinen. We reden deze dag naar het Royal National Park ten zuiden van Sydney.
Hele dag gechilld daar en 's avonds naar de mooiste suburb van North Sydney gereden; Manly. Top dag, Tim je hebt geluk dat je met je jetlag niet voor je bed hebt gekozen die dag.

24-2:
De week met activiteiten georganiseerd door mijn reisorganisatie begon: Ultimate OZ week. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het reisorganisaties, de welbekende 'groepjes'.. SP dan wel extreem linkse-taferelen. Gelukkig is Australië hierin anders dan in Nederland, want wat chill dat ik deze week in Nederland al geboekt had. Toevallig op precies dezelfde datum als Tim. We sliepen in het Wake-Up hostel.
Deze dag gingen we van start met een city walk die niet heel bijzonder was, maar het werd al snel duidelijk dat de groep op meer uit was dan een city walk. De groep bestond uit Schotten, Engelsen, Duitsers, Nederlanders, Belgen, Fransen, Canadezen.. van alles wat.
's Avonds direct uitgegaan met iedereen en alle chille mensen ontmoet.

25-2:
's Middags voeren we weg vanuit Darling Harbour, onder de Sydney Harbour Bridge door, langs het Opera House naar een plek om een beetje te chillen en te zwemmen.

26-2 t/m 28-2:
Basecamp stond voor 2 nachten op het programma. Alleen maar leipe verhalen over gehoord dus ik was benieuwd.
Een soort camping (ik moet er maar aan wennen) met cabins 3 uur ten noorden van Sydney in Port Stephens. Dit was toch wel HET sfeertje dat ik van Australie verwacht had. In de rimboe, spinnen, slangen, een tamme kangaroo, savonds zuipen op het strand met een kampvuur, en ja.. er waren ook mensen met kampvuurverhalen aanwezig.
De volgende dag vroeg op om te gaan sand boarden; een soort snowboarden op zandduinen. Smiddags naar een uitkijkpunt gelopen op een berg en 's avonds was het weer feest.
De volgende dag in de ochtend hadden we een dolphin cruise, helaas regenede het, maar alsnog dolfijnen gezien. En we reden weer terug naar Sydney.

1-3:
Diegene die het konden opbrengen liepen mee met de bekende Beach Walk van Cogee Beach - Bronte Beach - Bondi Beach. Een 2,5 uur lange tocht, maar de moeite waard.

2-3:
Deze zondag keerde ik terug naar mijn oom om daar op te laden voor de volgende dag.. Een 5-daags surfcamp stond op me te wachten en een wedstrijd wat de zogenaamde 'revanche' zou zijn op Ajax-Feyenoord. Maar o wat zijn ze slecht. Feyenoord lachertje.. Mijn surfcampweek kon niet beter beginnen!

3-3:
's Ochtends nam ik de trein naar de stad. Veel mensen van mijn Ultimate OZ groep hadden ook dit surfcamp geboekt. 65 man ging met de bus 2,5 uur naar het zuiden toe richting Wollongong naar het plaatsje Gerroa met een populatie van 200 man waar kratjes bier nog van hout waren en werden gebruikt om de kachel aan te houden. De hele week bijna niemand anders gezien dan mensen van het surfcamp die ongeveer 1/4 deel van de populatie uitmaakte.

4-3 t/m 6-3:
De dagen verliepen als volgt:
- 's ochtends ontbijt: 07:00-08:00, Wetsuits on om 08:30 en surfen van 09:00-12:00. Lunch. Surfen van 14:00-17:00. Avond eten. Zuipen tot 22:00 op de 'camping' en daarna naar het strand tot 01:00 uur i.v.m. geluidoverlast.
Op een gegeven moment begon iedereen te schreeuwen en te gillen en de instructeurs heel hard te lachen. Ik keek voor me en zag 3 dolfijnen door de golf voor me zwemmen. Australië? Haaien of dolfijnen? Toch denk je wel even 2x na.
Top week gehad en met een spierpijn waar je u tegen zegt. Ik wist niet dat sommige spieren in mijn lijf nog bestonden.

7-3 t/m 9-3:
's Ochtends na een spin op me bed van 10 cm doornsee hadden we de laaste surfles en om 14:00 namen wij weer de bus terug naar Sydney. Doodstil van vermoeidheid was het in de bus..
Ik nam de trein naar Marco en ben daar nu t/m zondagnacht.
Begin nu ziek te worden, maar ook niet heel raar na zo'n week.

Met 5 mensen van mijn Ultimate Oz week hebben wij een campervan gehuurd. Hiermee reizen wij maandagochtend naar het noorden met als eindbestemming Byron Bay. Het zal een 10 uur durende trip zijn, maar dat is hier normaal in Australië.
We hebben deze gekke waggiesuns voor 4 nachten gehuurd en daarna zie ik wel weer verder.

Sjors, Joost, Sam, Robert en Douwe. Zie jullie aankomende week in Byron Bay!
Het idee is om daarna met een andere campervan naar het noorden te reizen, maar geen plannen zijn de beste plannen. And no good story starts with a salad! Ben benieuwd wat me te wachten staat. Ik wil in iedergeval een surfboard kopen voor de rest van mijn trip.

Ultimate OZ week, wat was het leip. Zelfde geldt voor surfcamp!
Chille mensen ontmoet en nu al weer trips aan het plannen om ze weer op te zoeken na Australië. Namen die ik niet vergeet: Maurin (Belgium), Jonathan (Belgium), Robert (UK), Adam (UK), Claude (Belgium), Anthony (UK) en me maat Tim natuurlijk.
Met Adam reis ik verder naar het noorden. Helaas gaat de rest richting Melbourne om te werken.

Ik zal in of na Byron Bay wel weer wat van me laten horen.
De tijd vliegt voorbij. Zit hier nu alweer 2 maanden en dus bijna op de helft.

Ik denk aan jullie! X

Have good one!

Lars

  • 17 Maart 2014 - 15:12

    Olly M8:

    Lekker stukkie dan ouweee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Lars

AUSTRALIË

Actief sinds 17 Jan. 2014
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 5337

Voorgaande reizen:

17 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Januari 2014 - 22 Juni 2014

Australia, Thailand and ??

Landen bezocht: